Aszalt gyümölcs kóstolás

Interaktív foglalkozási feladat, mely nagy sikert szokott aratni. Az idősek általában nagyon szeretik az aszalt gyümölcsöket, ráadásul egészséges is, a bevásárlásnál azonban érdemes odafigyelni, hogy lehetőleg cukrozatlan termékeket tegyünk a kosárba, így a cukorbetegek miatt sem kell aggódni.

Hogyan zajlik a foglalkozás?

A megvásárolt aszalt gyümölcsök közül mindegyikből rakok egy kis tányérra vagy szalvétára. A foglalkozáson jelenlévők közül mindenki kap egy kis “csomagot”, majd elkezdődhet a kóstolás. Ha mindenki megkóstolta az összes szárított gyümölcsöt, utána próbáljuk közösen beazonosítani őket.
Amíg van a zacskóban, addig újra lehet kóstolni őket. 🙂

Ötletek:

  • Aszalt sárgabarack, azaz a szárított gyümölcsök királynője. Hihetetlenül gazdag A-vitaminban és béta-karotinban. A benne található béta-karotin antioxidáns hatású, mely nagy szerepet játszik az öregedési folyamatok lassításában, a szívbetegségek és a rák megelőzésében is. Hatalmas káliumtartalmának köszönhetően a magas vérnyomást mérsékli – ha az só érzékenységnek tudható be-, mivel a kálium ellensúlyozza a nátrium vérnyomás emelő hatását.
    Kálium-, kalcium- és foszfortartalma mellett kiemelendő kéntartalma, aminek köszönhetően hatékony a rákos megbetegedések megelőzésében, méregtelenítő hatása van, és jótékony hatással van a bőrre, a haj növekedésére és a köröm állapotára.
    Nemcsak élettani hatásai és intenzív, aromás íze miatt kedvelt, hanem mutatós, élénk színe miatt szívesen használjuk süteményekhez és egyéb desszertekhez is*.
  • Datolya:  Már ötezer év óta a legjelentősebb kultúrnövény Ázsia, Észak-és Nyugat-Afrika szubtrópusi száraz területein.
    A gyümölcs gazdag jótékony hatású rostokban. Természetes cukortartalma rendkívül magas, de tartalmaz B-vitamint, kalciumot, magnéziumot, foszfort, rezet, káliumot, cinket illetve vasat is. Tekintélyes mennyiségű kalcium és a magnézium tartalma miatt könnyedén juthat a szervezet a szükséges kalciumhoz. Könnyen emészthető, emellett vérnyomáscsökkentő, nyugtató hatású*.
  • Füge: A szárított füge nemcsak finom, hanem egészséges édesség is. Jelentős mennyiségű rostot tartalmaz, így segíti az emésztési folyamatokat, és véd a vastagbél rákos megbetegedései ellen. A füge a legmagasabb kalciumtartalmú gyümölcs, ezért gyerekek, kismamák és változókorban levő nők számára különösen ajánlott. Káliumtartalma is kiemelkedő, ennek köszönhetően jó hatással van a keringési folyamatokra*.
  • Szilva: Az egyik legelterjedtebb és legkedveltebb gyümölcs, melyet kellemes íze mellett, magas vitamin, ásványi anyag és rosttartalmának köszönhet. Elsősorban magas az A-,C-, E- vitamin tartalma, ezért számos betegség megelőzésében segíthet. Ásványi anyagok közül káliumban, foszforban és cinkben is gazdag gyümölcs, ennek köszönhetően például a depresszió leküzdésében is fontos szerepet játszhat. Nagy élelmi rosttartalma miatt tisztítja a beleket, hatékonyabbá teszi az emésztést. Az egyik legjobb természetes vértisztítónk, csökkenti a vérnyomást és a vér koleszterin szintjét. Mindezek mellet a szilva tartalmazza a legnagyobb mennyiségű antioxidánst az egyéb gyümölcsök és zöldségféle közül. Végül, de nem utolsó sorban emésztésre gyakorolt jótékony hatása évszázadok óta ismert*.
  • Aszalt almaszirom: Édes is, chips is, mégsem hizlal.
    Az almát a szervezet nagytakarítójának is nevezik. Rendkívül jó hatással van az emésztésre, mivel hozzásegít a gyomor és a belek mozgásának meggyorsításához. A héjában található cellulóz szinte kisöpri a beleket. Az alma a méregtelenítésben és a vérsavtalanításban is alaposan besegít, ezt a tulajdonságát magas ásványianyag-tartalmának köszönheti*.[*A leírások forrása: www.kalifa.hu]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.