~ Egészséges élet & lélek sorozat (2.) ~ Táplálkozás

TÁPLÁLKOZÁS

 

Az életvidám élet és lélek fenntartásához érdemes karbantartani testünket-lelkünket egyaránt. A következő tanácsok segítséget nyújtanak ehhez.

Napi ötszöri étkezés!
Nem véletlenül került az első helyre, ugyanis nagyon fontos a rendszeres, napi többszöri étkezés, azaz a reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna és a vacsora.. Sok embert ismerek, akik napközben nem esznek (sokat), viszont este bepótolják egyszerre a reggelit, ebédet és jól bevacsoráznak. Inkább együnk többször, kevesebbet. A fő étkezéseknél pedig a tányérunk legalább fele tartalmazzon zöldséget. Úgy gondolom az első lépést viszonylag könnyű betartani, ha nem vagyunk nagy reggelizősek, akkor is próbálkozzunk natúr joghurttal, kekszekkel, meg fogja hálálni a szervezetünk az odafigyelést!

Zöldség, zöldség, zöldség!
Nem lehet eléggé hangsúlyozni a zöldségfogyasztás fontosságát. Vitamindúsak, értékes tápanyagokat tartalmaznak és erősítik az immunrendszert is. A legideálisabb, ha mi magunk termeljük a fogyasztani kívánt zöldségeket, ha nincs erre lehetőség, járjunk termelői piacokra, szerezzük be megbízható forrásból a vitaminbombákat. A mirelit zöldségek fogyasztása is javasolt, mivel még friss állapotban fagyasztják le őket, ráadásul jó áron juthatunk hozzájuk. Ne féljünk kipróbálni új recepteket sem. Keressünk olyan ételeket, amiket szívesen és jóízűen fogyasztunk, hamarabb ráakadunk, mint gondolnánk.

Tízóraira, uzsonnára gyümölcsöt!
Hasonló pozitív élettani hatásokkal bír, mint a zöldségek, viszont néhány gyümölcs fogyasztása túlzott mennyiségben nem ajánlott magas cukortartalma miatt, illetve  (cukorbetegeknek inkább kerüljék, vagy csak kis mértékben fogyasszák). Ide tartozik a szőlő, a banán, a körte, a meggy, a cseresznye és a szilva is.  Ezeket a gyümölcsöket érdemesebb inkább tízóraira beiktatni. Vacsorára, vacsora után viszont kerüljük a gyümölcsfogyasztást!
Miként is tartja a mondás? “Napi egy alma, az orvost távol tartja!?” 🙂

A mérték…
Úgy gondolom, hogy nem kell magunktól megvonni a finom süteményeket, csokoládét, fehér kenyeret,  sem a finom császárszalonnát és vörös húsokat, viszont a mértékre oda kell figyelni, illetve az sem mindegy melyik napszakban, mit eszünk. Ha elmegyünk egy születésnapra és eszünk egy szelet tortát, attól még nem fog összedőlni a világ, viszont ha mindennap megeszünk egy táblacsokit, vagy fél tálca süteményt, ne lepődjünk meg a plusz kilókon és a vele járó kellemetlenségeken. Tudom, hogy sokszor nehéz betartani, de inkább legyen az ember egész életében mértékletes, minthogy utána egészségromlás miatt kell lemondani a szeretett falatokról.

Megfelelő folyadékbevitel!
Végül, de nem utolsó sorban szeretnék pár szót írni a megfelelő folyadékbevitelről. Ha egészségesek vagyunk, azért kell inni, ha betegek vagyunk, pedig azért. Nem véletlenül javasolják az orvosok a bő folyadék fogyasztását! Természetesen itt is fontos, hogy mit fogyasztunk. Kerüljük a cukrozott, mesterséges és alkoholtartalmú italokat. Ajánlott a szénsavmentes ásványvíz, a jó minőségű csapvíz és teák/gyógyteák. Figyeljünk a mennyiségre is, a napi 2-2,5 liter folyadékbevitel legyen meg!

___

TANÁCS! Maradjunk kitartóak és törekedjünk az egészséges táplálkozásra! Érdemes kipróbálni új recepteket, technikákat, hozzávalókat. Izgalmas ízeket és kalandozásokat kívánok a gasztronómia nagy világában! 😉
___

A teljes ‘Egészséges élet és lélek’ tippeket elolvashatják a honlapon, mely letölthető: http://eletvidamidoskor.hu/2017/01/29/szeretne-egeszsegesebben-elni/

Az ‘Egészséges élet és lélek’ 1. részéhez, mely a mozgásról szól, kattintson ide: http://eletvidamidoskor.hu/2017/02/11/egeszseges-elet-lelek-sorozat-1-a-mozgas/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.