~ Egészséges élet & lélek sorozat (1.) ~ A mozgás

Az életvidám élet és lélek fenntartásához érdemes karbantartani testünket-lelkünket egyaránt. A következő tanácsok segítséget nyújtanak ehhez.

 A MOZGÁS

Télen talán kicsit nehezebb megoldani, hogy elkerüljük a mozgásszegény életmódot, de vannak így is lehetőségek.

I. Séta: Napi minimum 20 perces egyenletes séta is sokat jelent a test számára, nem is beszélve a szabad levegőn tartózkodásról.

II. Torna: A szobában, nappaliban is végezhetünk átmozgató gyakorlatokat. Interneten is találhatóak kimondottan idősek részére készült tornavideók. Fontos, hogy eleinte óvatosan, lassan végezzük a gyakorlatokat és nem fontos a megadott mennyiséget sem végigcsinálni. Mindenki más egészségi és fizikai szinten áll, ezért kezdetben érdemes körültekintőnek lenni.
Íme egy videó: https://www.youtube.com/watch?v=pSRRfM-1ZU4

III. Úszás: Télen-nyáron kivitelezhető! Télen az uszodában, nyáron az unokákkal a strandon. 🙂 Nem csupán az ízületekre van jótékony hatással, hanem csökkenti a magasvérnyomást is, továbbá az egyensúlyérzéket is fejleszti.
Klassz összefoglaló az úszás előnyeiről: http://www.infokiskunfelegyhaza.hu/…/miert-idealis-az-uszas…

IV. Tánc: Nincs is felszabadítóbb stresszoldóbb és magányűzőbb a tánctól. Egy társastánc tanfolyam javítja a koncentrációt, a testtartást és természetesen a kondíciót is, ráadásul az ember mindvégig közösségben van. Nagyon ajánlom!

> MOZGÁSRA FEL! < 


TANÁCS! Maradjunk kitartóak és legalább heti 2-3 alkalommal végezzünk mozgásos tevékenységet! 😉

Személyes megjegyzés: Tudom, hogy ezek között a tippek között található költségesebb is, de úgy vélem megéri ezekre költeni. Inkább a mozgásra, a közösségi tevékenységekre adjuk ki a pénzt, mint gyógyszerre!

A teljes ‘Egészséges élet és lélek’ tippeket elolvashatják a honlapon:
http://eletvidamidoskor.hu/…/29/szeretne-egeszsegesebben-e…/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.