Édes otthon vagy idősek otthona?

Egyre több család találja magát szembe azzal a problémával, hogy nem tud gondoskodni szeretett idős hozzátartozójáról, mert állandó felügyeletet igényel rendszeres gyógyszerszedését nem tudja megoldani, ellenőrizni egyedül él nem tudja egyedül ellátni magát (nem tud évszaknak megfelelően felöltözni, főzni, mosni, tisztálkodni…stb.) Mit tehet ilyenkor a hozzátartozó? Nehéz szívvel, összezavarodva, hogy vajon jó döntést hoz-e, de

Alacsony nyugdíjra nyugellátás-emelés iránti kérelem!

Ebben az évben már többen felkerestek, azzal, hogy segítsek nekik az ún.  nyugellátások méltányosságából történő emeléséről kapcsolatosan, amit egyszerűen nyugdíjemelésnek szoktak emlegetni. Ha már 3 éven belül igényelte ezt a fajta ellátást, akkor még várnia kell, hogy leteljen a három év, utána kérelmezheti ismét. Ha még soha nem adott be kérelmet nyugdíjemeléssel kapcsolatban a következőket

Húsvéti készülődés

Számláljuk vissza a napokat húsvétig, nagy a sürgés-forgás. Mindenki vásárol, tojást, sonkát, csokinyuszit; zsúrkenyeret rendel, kalácsot süt és még sorolhatnám… Bevallom, hogy a locsolkodóknak próbálok mindig valamilyen kis csomagot összeállítani – nem nagy értékben – és az édességen kívül valamilyen üzenetet is átadni, természetesen olyat, ami a húsvéthoz kapcsolódik. Idén is kitaláltam valamit, a felnőtt

~ Egészséges élet & lélek sorozat (4.) ~ Szűrővizsgálatok

Emelje fel a kezét, aki szeret orvoshoz járni! Bizony nem sok kezet látok… 🙂 Érthető, mert minimum fél napot kell a rendelőben tölteni, még akkor is, ha időpontot kaptunk. Először is nézzük meg, hogyan is definiálható a szűrés; kiknek szól és mi célból. [Forrás: ÁNTSZ] A jó hírem az, hogy pár alapvizsgálatért nem kell rendelésen

Foglalkoztatási feladatok idősek részére

Az életvidám élet és lélek fenntartásához érdemes karbantartani testünket-lelkünket egyaránt, melyhez hozzátartozik az agytorna is. Az Életvidám időskor oldalán folyamatosan bővítjük azokat az anyagokat, melyek segítséget nyújtanak ehhez. Először is találhatunk online játékokat, ilyen például a Memóriakártya, ahol a játékmezőn meg kell keresni a párokat. Egyszerre két lapot lehet megfordítani, ha a két ábra azonos

4+1 tipp a tavaszi feltöltődéshez!

Itt a tavasz, egyre könnyebben juthatunk friss és minőségi zöldségekhez, akár saját kertünkből is. A szervezet ismét feltöltődik, vitaminraktáraink megtelnek. Energikusabbak leszünk, könnyedebbnek érezzük magunkat, de hogyan tudjuk lelkünket is feltölteni? 1. Menjünk ki a zöldbe! A XXI. század embere a legtöbb idejét a négy fal között tölti, mesterséges fények között és egyre eltávolodik a

Örökzöld szeretetfa az idősek mentálhigiénés foglalkoztatásában

  Az Örökzöld szeretetfa missziója   2016. november végén indult el missziójára az Örökzöld szeretetfa című könyvem. Miért jelent meg ez a könyv, honnan az ötlet? Szeretem az ilyenfajta könyveket. Ha az embernek nincs sok ideje olvasni, de lelkileg fel akar töltődni és erőt meríteni, elkezd lapozgatni egy ilyen könyvet és bizonyos oldalak szólnak hozzá.

~ Egészséges élet & lélek sorozat (3.) ~ Szellemi aktivitás

Szellemi aktivitás   Az életvidám élet és lélek fenntartásához érdemes karbantartani testünket-lelkünket egyaránt. A következő tanácsok segítséget nyújtanak ehhez. A rendszeres agytorna fontossága: Rendkívül sok előnye van annak, ha rendszeresen és tudatosan tornáztatjuk az agyunkat. A szellemi frissesség igazán nagy érték idős korban, ezt talán az tudja igazán, aki találkozott már demens beteggel. Sajnos az

~ Egészséges élet & lélek sorozat (2.) ~ Táplálkozás

TÁPLÁLKOZÁS   Az életvidám élet és lélek fenntartásához érdemes karbantartani testünket-lelkünket egyaránt. A következő tanácsok segítséget nyújtanak ehhez. Napi ötszöri étkezés! Nem véletlenül került az első helyre, ugyanis nagyon fontos a rendszeres, napi többszöri étkezés, azaz a reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna és a vacsora.. Sok embert ismerek, akik napközben nem esznek (sokat), viszont este bepótolják

EgeszsegesElet_1web

~ Egészséges élet & lélek sorozat (1.) ~ A mozgás

Az életvidám élet és lélek fenntartásához érdemes karbantartani testünket-lelkünket egyaránt. A következő tanácsok segítséget nyújtanak ehhez.  A MOZGÁS Télen talán kicsit nehezebb megoldani, hogy elkerüljük a mozgásszegény életmódot, de vannak így is lehetőségek. I. Séta: Napi minimum 20 perces egyenletes séta is sokat jelent a test számára, nem is beszélve a szabad levegőn tartózkodásról. II.